Bilincli Sedasyon'la Diş Hekimi Korkusuna Son

Bulantı ve kusma reflesini ortadan kaldıran bu yöntem korku ve endişe seviyesi yüksek erişkin kişi ve çocuklar için uygundur. Bilinçli sedasyonda AZOT PROTOKSİT(gülme gazı) ve OKSİJEN GAZI karışımı kullanılır. Hastalara burundan maske yardımı ile gaz karışımı tatbik edilir. Hastada 3-5 dk. içinde etki başlar ve en önemlisi bilinç kaybı olmadan çene bölgesinde uyuşma ile beraber rahatlama hissi oluşur. Böylece oluşan güven duygusu ile hasta korku ve endişeyi üzerinden atarak rahat bir şekilde tedavi yaptırabilir.

Bu yöntemde, hastanın koruyucu refleksleri kaybolmaz. Ağrı eşiği yükselir. Buna bağlı olarak azalan ağrı duyusu sayesinde tedavi rahatlıkla yaptırılır. Gerekli ekipman, donanım ve eğitim ile risksiz bir şekilde uygulanan biliçli sedasyon tedavisi bittikten sonra hasta yaklaşık 5 dk. içinde kendine gelmekte ve yürüyerek tedavi odasını terk etmektedir.

Diş hekimi korkusu duyan ve bu sebeple ağız ve diş sağlığını ihmal eden birçok hasta bulunmaktadır. Bu durum en başta ağız ve diş sağlığının ve devamında genel vücut sağlığının bozulmasına, tedavinin zorlaşmasına ve tedavi süresinin uzamasına neden olmaktadır. Bu korkuyu yaşayan hastalarda bilinçli sedasyon uygulaması ile tedavi planlanabilmektedir.

Sedasyon Nedir?

Sedasyon; anestezi uzmanı tarafından uygulanan, bazı ilaçlarla hastanın bilinci açıkken oluşturulan derin uyku olarak tanımlanabilen, hastanın havayolunu açık tutabildiği, fiziksel uyaranlara ve sözlü konutlara uygun cevabı verdiği ve bilincin baskılandığı bir durum olarak tanımlanan güvenli bir anestezi yöntemidir.

Tedavi esnasında sedasyon uygulanan hastanın el ya da ayak parmağına bağlanan alet sayesinde vücuttaki oksijen oranı takip edilebiliyor. Hasta tedavi sonrasında kliniğe geldiğini bile hatırlamıyor.

Sedasyonun Avantajları

• Hasta açısından rahat ve güvenli bir ortam yaratır.
  • Korku hissini tamamen ortadan kaldırır.
  • Tedavinin sonunda hiçbir şey hatırlanmaz.
  • Ağrı eşiğini yükselterek ağrının hissedilmemesini sağlar.
  • Diş hekimi fobisinin azalması ve istenmeyen reflekslerin önlenmesini sağlar.
  • Hekim açısından son derece rahat bir çalışma ortamı sağlar.
  • Bazı sistemik rahatsızlığı olan hastalarda lokal anestezi ortamının daha rahat tolere edilmesini sağlar.