Dental SPA

Ağız ve dişlerin, dişetlerinin genel bakımıdır, ferahlatma işlemidir. Beyaz dişler, sağlıklı dişetleri ve ferah bir nefes için dental spa uygulaması yapılmaktadır.
Bu işlemde;

• Diş taşı temizliği
  • Diş eti tedavisi ve bakımı
  • Plak temizliği ve kontrolü
  • Beyazlatma uygulamaları yapılmaktadır.

İşlem sonrası diş ve dişetlerindeki rahatlama güvenle gülümsemeyi beraberinde getirir.
İnsanlar dış görünümüne verdiği önemi ağız ve diş sağlığına da veriyor. Ağız ve diş sağlığı yüz güzelliğini ve insan iletişimini güçlendiren bir unsur haline gelmektedir.

DİŞ TAŞI TEMİZLİĞİ VE DİŞETİ BAKIMI

Dental spa uygulamasında ilk olarak diş taşları temizlenir. Dişeti cebi özel solüsyonlarla yıkanarak bu bölgedeki tartar ve plak tamamen uzaklaştırılır. Dişeti sağlıklı hale getirilir ve ferahlaması sağlanır.

AĞIZ DUŞLARI

Dişleri sık yapıda olan kişilerde diş çürüklerine daha sık rastlanır, çünkü fırçalama ile giderilemeyen artıklar diş boşlukları arasına yerleşerek bakteri çoğalmasına, diş çürümelerine ve ağız kokusuna neden olur.
Ağız duşu, dişlerin ulaşılması güç bölgelerine, diş aralarına ve dişeti cebi içine basınçla su göndermeye yarayan özel tasarımlı cihazlara verilen isimdir. Diş fırçaları dişlerin temas ettikleri ara yüz bölgelerinde etkin bir temizlik sağlayamamaktadır. Bu ara yüz bölgelerinin temizliği ancak ara yüz fırçası, diş ipi ve ağız duşları ile sağlanabilir. Ağız duşu diş iplerine nazaran çok daha kolay ve pratiktir ve dişetlerine yapılan masaj ağız sağlığı için önemlidir.
Ağız duşu, ağız bakımına ve hijyenine önem veren herkes tarafından kullanılabilir. Özellikle dişeti rahatsızlığı olanlar, implant ve köprü protezi uygulanmış hastalar, dişlerinde çapraşıklık ve dişleri çürümeye meyilli kişiler bu uygulamadan çok fayda sağlayacaklardır.

OZON TEDAVİSİ

Ozon atmosferde bulunan 3 oksijen atomunden oluşan gazlı bir bileşendir.
Ozon tedavisinde, ağrı, anestezi ve cihaz kullanmadan çürük oluşturan bakterileri kısa sürede tamamen (%99,5) ve güvenilir bir biçimde yok edilir. Başlangıç çürükleri remineralizasyon ( yeniden yapılanma ) ve sertleşme 4-12 hafta içinde gerçekleşir.
•    Dişeti tedavisi sonrası dişetlerine uygulanarak dişetinin daha kolay iyileşmesini ve bakterilerin ortadan kaldırılmasını sağlar. Periodental cerrahide operasyon sonrası ağrının ortadan kalkmasına yardımcı olur.
•    Dolgu yapımında dezenfeksiyon da kullanılır.
•    Uçuk ve aftların tedavisinde iyileşmenin hızlanmasına neden olur. Yara bölgesinin ağrısını alır.
•    Enfekte olmuş çekim bölgesini dezenfekte eder. Diş çekimi sonrasında uygulandığında yara iyileşmesini kolaylaştırır.
•    Başlangıç çürüklerinde, çürüğe neden olan bakterileri yok eder ve çürüğün iyileşmesini sağlar.
•    Kanal tedavisinde kanal içindeki enfeksiyonu giderir ve ağızdaki yumuşak doku yaralanmalarını tedavi eder. Bakterileri öldüren ozon tedavisi sayesinde bölge steril hale gelir. Böylece diş üzerindeki mineraller dişi yeniden güçlendirir.
Bazen tek seans uygulanabildiği gibi bazı durumlarda 2-3 seans gerekebilir
Dişin çürük seviyesi ölçüldükten sonra diş tükürükten izole edilerek ozon tedavisi için hazırlanır. Dişe uygun başlık seçildikten sonra 20-40 saniye ozon uygulanır. Ozon sayesinde çürük oluşturulan bakteriler ağrı olmadan güvenilir biçimde yok edilir ve çürük tedavisi birkaç saniyede , temas ve ağrı olmadan sonuçlanır.

DİŞ BEYAZLATMA ( BLEACHİNG )

İnsanlar dişlerin görünümünü önemser, dişlerdeki renk bozuklukları kişide psikolojik rahatsızlıklara neden olabilir. Eğer insan dişlerinin formundan memnun fakat renginden memnun değilse diş beyazlatma en koruyucu yöntemdir.
Diş renklenmelerinin en önemli sebebi boyar madde içeren yiyecek ve çay, kahve,kola gibi içeceklerin sık tüketilmesi ve sigara ,pipo kullanımıdır. Dişlerin gelişimi sırasında alınan antibiyotikler, fluorür gibi bazı ilaçlardan, o dönemde geçirilen ateşli çocuk hastalıkları da diş renklenmelerine neden olur.