Ozon Tedavisi

Ozon atmosferde bulunan 3 oksijen atomunden oluşan gazlı bir bileşendir.
Ozon tedavisinde, ağrı, anestezi ve cihaz kullanmadan çürük oluşturan bakterileri kısa sürede tamamen (%99,5) ve güvenilir bir biçimde yok edilir. Başlangıç çürükleri remineralizasyon ( yeniden yapılanma ) ve sertleşme 4-12 hafta içinde gerçekleşir.
image.jpeg• Dişeti tedavisi sonrası dişetlerine uygulanarak dişetinin daha kolay iyileşmesini ve bakterilerin ortadan kaldırılmasını sağlar. Periodental cerrahide operasyon sonrası ağrının ortadan kalkmasına yardımcı olur.
• Dolgu yapımında dezenfeksiyon da kullanılır.
• Uçuk ve aftların tedavisinde iyileşmenin hızlanmasına neden olur. Yara bölgesinin ağrısını alır.
• Enfekte olmuş çekim bölgesini dezenfekte eder. Diş çekimi sonrasında uygulandığında yara iyileşmesini kolaylaştırır.
• Başlangıç çürüklerinde, çürüğe neden olan bakterileri yok eder ve çürüğün iyileşmesini sağlar.
• Kanal tedavisinde kanal içindeki enfeksiyonu giderir ve ağızdaki yumuşak doku yaralanmalarını tedavi eder. Bakterileri öldüren ozon tedavisi sayesinde bölge steril hale gelir. Böylece diş üzerindeki mineraller dişi yeniden güçlendirir.
Bazen tek seans uygulanabildiği gibi bazı durumlarda 2-3 seans gerekebilir
Dişin çürük seviyesi ölçüldükten sonra diş tükürükten izole edilerek ozon tedavisi için hazırlanır. Dişe uygun başlık seçildikten sonra 20-40 saniye ozon uygulanır. Ozon sayesinde çürük oluşturulan bakteriler ağrı olmadan güvenilir biçimde yok edilir ve çürük tedavisi birkaç saniyede , temas ve ağrı olmadan sonuçlanır.

Ozon gazi ayrıca  cilt problemlerinin tedavisinde başarıyla kullanılır.

Ozon'un Cildimizde kullanımı:

Ozon, doğal güzelliğin ve sağlıklı bir cildin restorasyonunu sağlayan doğal bir terapidir.
Cildimizin epidermis tabakasındaki eskime ve yaşlanma, hücre yenilenmesindeki azalma ve keratin plağındaki artışın sonucudur.Sonuçta cilt elastikiyetinde azalma, sarkmalar, kırışılıklar şeklinde kalıcı epidermal deformasyon belirtileri oluşur.

Ozon cilt problemlerinde nasıl etki eder?

Aktif oksilen (ozon) ciltte doku lenf akımı, doku sıvısı ve kan yolu ile mikrosirkülasyonu artırarak, hücre yenilenmesine olanak sağlar. Ciltteki elastik fibriller ve kollejen yapımındaki azalma ile genç, canlı görünümün kaybolması, kollajenlerin serbest radikallerle karşılaştıklarında onlarla başedememesi sonucunda oluşur.
Hücresel solunumda ve sitokromoksidaz sentezinde anahtar rolü olan enzimlerin fonksiyonlarının bozulması yaşlanma belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.Sonuçta hücre yenilenmesinin baskılanması, elastin fibrillerinin dağılması cilt kırışıklıklarının altta yatan nedenleridir.
Burada ozonun diğer kozmetiklerden farkı dual yani cift yönlü etki ile probleme saldırmasından kaynaklanmaktadır. Hem ciltten hem de kan yolu ile. Ozon terapi ile oluşan etkiler geçici değildir. Cildin temiz, pürüzsüz, canlı görünümü, kırışıklıkların kaybolması, genç bir görünüm elde edilmesi gibi etkiler ozon terapinin doğal bir sonucudur.